1. Irjon "kitalálós játék"-ot. A gép "gondoljon" pl. egy szinre, vagy egy országnévre (vagy bármi, a felhasználóval közölt dologra), és a játékosnak ezt kell kitalálnia. (Csak primitív módon, rásegitő kérdések nélkül, vagyis pl.: kék? - talált / nem talált; piros? - talált / nem talált, stb.) a/ A játékos addig próbálkozhat, amíg el nem találta a választ. b/ Módosítsa a játékot, úgy, hogy csak bizonyos számú próbálkozást engedjen. Ha ekkor sem találja el, akkor nem próbálkozhat többször. (Az adott szám beolvasandó adat!) Útmutató: A "gondolás" azt jelenti, hogy ismer néhány szint (országot, stb.), vagyis ezeket tényként kezeli. 2. Még mindig a "tippelős" feladat variánsa: Adott néhány fogalom neve, ki kell találni, hogy mit ismer a program. Aki elsőre kitalálja, X Ft jutalmat kap, aki másodikra, az X-Y-t, aki N-edikre az X-N*Y-t. N-nél többször nem lehet próbálkozni. Szimulálja a "játékot"! Az elején kérje be a szükséges adatokat és végezzen ellenőrzést! (pl. X és Y, X és N*Y viszonyára vonatkozóan). 3. Szimulálja a "Dupla vagy semmi" játékot. Az első forduló nyereménye X Ft, amely minden sikeres fordulónál megduplázódik. Legföljebb N forduló lehet. Irassa ki, mennyit nyert a játékos. a/ Azt, hogy egy forduló sikeres-e vagy sem, egy kérdéssel tudja eldönteni: megkérdezi, hogy sikerült-e választ adnia. Ha nem, akkor 0 a nyeremény, ha igen, kérdezze meg, akarja-e folytatni a játékot. b/ Ne igen/nem választ kérjen, hanem kombinálja az előző "tippelős" feladattal, és az eredeti kérdést tegye fel (színt, országot, stb. kelljen kitalálni - most elég, ha minden fordulóban csak egy próbálkozást enged, de ha akarja, ezt a részt is kombinálhatja az 1/b feladattal). c/ Állapítsa meg, hogy X kezdőértékkel hány fordulót kell sikeresen teljesíteni, hogy Y Ft-t nyerjünk? (Ez a kérdés a dupla vagy semmi játéknál nagyon egyszerű, de mi a helyzet, ha minden fordulóban más más összeget (beolvasandó adat) kapunk ?)